A Magyar Posta felhívása

2025. június 11., szerda, 13:13

Monor Város Önkormányzata és a Magyar Posta Zrt. közös felhívása

 

A Magyar Posta Zrt. legfontosabb feladatának azt tekinti, hogy a küldeményeket gyorsan, biztonságosan és sértetlenül kézbesítse a címzettek részére.

Monor Város Önkormányzatának a közterületek elnevezéséről és a házszámozás szabályairól szóló 22/2014. (IX.29.) önkormányzati rendelet 14. § (2) bekezdése és a 15. §-a alapján, az ingatlan tulajdonosa köteles az önkormányzat által meghatározott házszámot tartalmazó táblát az ingatlan utcafronti kerítésére, házfalára vagy külön tartószerkezeten, a közterületről jól látható módon kihelyezni és a folyamatos karbantartásáról gondoskodni. A postai küldemények sikeres kézbesítésének feltétele a rendeletben foglaltak betartása.

Szükséges intézkedések a lakosok részéről: 

  1. a házszám kihelyezése az ingatlanon,
  2. zárható és a kézbesítő számára könnyen hozzáférhető levélszekrény kihelyezése az épület, illetve a telek cím szerinti bejáratánál,
  3. az alábbi címadatok pontos és olvasható feltüntetése a küldeményeken:
  • címzett (személy, cég) pontos neve,
  • a település, valamint a közterület hivatalosan alkalmazandó neve és típusa (pl. Merlot dűlő, Acsádi köz, Váczi Mihály utca, Ceglédi út, Ribizli sor stb.), a hivatalosan alkalmazandó, pontos házszám,
  • a település irányítószáma (2200).
  1. az önkormányzat által megállapított cím aktualizálása a levelező partnerek, közüzemi és kényelmi szolgáltatók felé.

Amennyiben a jelzett feltételek bármelyike nem teljesül, előfordulhat, hogy a Magyar Posta kézbesítője nem tudja azonosítani a címzettet vagy a címet, illetve nem tudja a küldeményt, vagy az értesítőt a levélszekrénybe helyezni, melynek következtében a kézbesítési kísérlet meghiúsul.

Fontos továbbá tudni, hogy a postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvény 41. § (1) bekezdése értelmében, a Magyar Posta a küldeményt az azon szereplő címen köteles kézbesíteni, függetlenül attól, hogy a címzett a megjelölt címhelyen lakik-e vagy sem. A postai szolgáltató címnyomozásra, címpontosításra nem kötelezett.

Az Önök érdekeit szem előtt tartva a Posta munkatársai komoly erőfeszítéseket tettek és tesznek, hogy a sikeres kézbesítések érdekében minden nap beazonosítsák az utcán belül több, azonos házszámmal rendelkező és házszám nélküli ingatlanok esetében a címzetteket.

A Magyar Posta kapacitásai és erőforrásai arra elegendőek, hogy a küldemények kézbesítését KIZÁRÓLAG A CÍMZÉSBEN SZEREPLŐ BEAZONOSÍTHATÓ CÍMEN kísérelje meg.

A küldemények pontos célba érése közös érdekünk! Ezért arra kérjük a monori lakosokat, hogy legkésőbb 2025. július 31-ig a címadataikat érintő esetleges változásokat szíveskedjenek átvezetni vagy átvezettetni valamennyi levelezőpartner és szolgáltató esetében, továbbá házszám és zárható – kézbesítő számára könnyen hozzáférhető – levélszekrény kihelyezéséről szíveskedjenek gondoskodni a lakóingatlan, illetve a telek cím szerinti bejáratánál.

2025. augusztus 1-jét követően a kézbesítés során nem beazonosítható címhelyekre szóló küldeményeket „kézbesítés akadályozott” megjelöléssel visszaküldik a Posta munkatársai a feladónak.

 

Együttműködésüket köszönjük!