Átadták a Monort elkerülő M4-es utat

2020. február 7., péntek, 12:15

A kétszer kétsávos út nettó 52 milliárd forintból készült el - mondta az Információs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Mosóczi László közölte, hogy a 2024-ig tervezett közútfejlesztési projekteket keretbe foglaló Útprogram teljes költségvetése 3200 milliárd forint, amelynek nagyobbik részét, a gazdaság jobb teljesítményének köszönhetően, a magyar büdzsé fedezi. Hozzátette: a kormány szakpolitikai intézkedéseinek fő célja, hogy a megyei jogú városok és a kiemelt gazdasági területek kétszer kétsávos utakkal kapcsolódhassanak a gyorsforgalmi úthálózatba, és az autópályák és autóutak elvezessenek az országhatárig. Az M4-es autóút fejlesztése mindkét kiemelt cél megvalósítását elősegíti, beköti a gyorsforgalmi hálózatba Szolnokot, és újabb magas színvonalú közúti összeköttetést létesít Erdély, Románia felé - fűzte hozzá az államtitkár.

Czerván György és Fazekas Sándor, a Fidesz országgyűlési képviselői, Pogácsás Tibor, a Belügyminisztérium önkormányzati államtitkára, Hubai Imre, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei közgyűlés elnöke, Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere, Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, valamint Szűcs Lajos fideszes és Földi László kereszténydemokrata országgyűlési képviselő (b-j) átadja az M4-es gyorsforgalmi út Üllő és Albertirsa közötti szakaszát a Gerje-Pilis pihenőhelynél 2020. február 7-én.

Az M4 Üllő és Cegléd közötti szakaszának megépülésével a térség egyes települései (Monor, Monorierdő, Pilis) mentesülnek a 4. sz. főút településeken átmenő forgalmától, annak káros hatásaitól, valamint azokon a szakaszokon, ahol négynyomúsításra került sor, a 110 km/h sebességnek köszönhetően csökkenni fog az elérési idő. Szolnok érezhetően közelebb kerül Budapesthez. Az új nyomvonalon épült 30 km-es szakaszt is birtokba vehetik az autósok. Üllő és Albertirsa között elkészült 5 új különszintű csomópont, 11 aluljáró, 3 felüljáró, Pilisnél egy kétoldalú egyszerű pihenőhely. Ezen kívül megépült Pilis város nyugati elkerülő útja is, a 3123 j. út. A I. építési szakasz (Üllő-Albertirsa) kivitelezését a DUNA ASZFALT Kft. és az EuroAszfalt Kft. végezte, nettó 52.143.121.938 forint értékben, a II. építési szakasz (Albertirsa-Cegléd) kivitelezését a Colas Út Zrt., Colas Közlekedésépítő Zrt. és Colas Hungária Zrt. közös ajánlattevő, nettó 20.533.818.206 forint értékben. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában hazai forrás felhasználásával valósult meg.

A 27 kilométeres elővárosi szakasz átadásával Monor, Monorierdő, Pilis és Albertirsa lakói közvetlenül gyorsforgalmi úton érhetik el a fővárost. MTI/Máthé Zoltán

Fotó: NIF Zrt.
Fotó: NIF Zrt.
Fotó: NIF Zrt.
Fotó: magyarepitok.hu
Fotó: magyarepitok.hu
Fotó: magyarepitok.hu
Fotó: magyarepitok.hu
Fotó: magyarepitok.hu