Pénzügyi Iroda (és az Adócsoport) feladatai
Monor Város Önkormányzata, a Monori Polgármesteri Hivatal, a 9 önkormányzati fenntartású intézmény (a négy óvoda, a bölcsőde, a gondozási központ, a könyvtár, a Csase és a Kövál Monori Városüzemeltetés), valamint a Monori Roma Nemzetiségi Önkormányzat, a Monori Román Nemzetiségi Önkormányzat összesen 13 önálló jogi személyiségű költségvetési szerv, illetve az Önkormányzatnál szakfeladaton működő Iskolai Védőnők, a Mezőőrök, a Monor és Térsége Szennyvíz Tulajdonközösség gazdasági – és pénzügyi feladatainak ellátása az alábbiak szerint:
- költségvetési koncepció/ rendelet tervezet elkészítése,
- évközi költségvetési rendelet módosítások elkészítése, képviselő-testület elé terjesztése, a döntéssel elfogadott változásoknak a nyilvántartásokon való átvezetése,
- költségvetési rendelet teljesítéséről első féléves és háromnegyed éves tájékoztató, valamint az éves beszámoló összeállítása és beterjesztése a Képviselő-testület elé,
- Magyar Államkincstár felé KGR-K11 programban
- elemi költségvetés
- havi időközi költségvetési jelentés
- negyedévi időközi költségvetési jelentés
- negyedévi időközi mérlegjelentés
- éves költségvetési beszámoló elkészítése,
- az ASP KASZPER integrált központi rendszerben az államháztartásról szóló törvényben és az államháztartás számviteléről szóló Korm. rend.-ben foglaltak szerint az előirányzatok vezetése, a követelések-, a normál és a végleges kötelezettségvállalások nyilvántartása, valamint a teljesítések költségvetési és pénzügyi számvitel szerinti vezetése, feladás az ASP integrált központi rendszerben,
- az ASP integrált központi rendszerben az államháztartásról szóló törvényben és az államháztartás számviteléről szóló Korm. rendeletben foglaltak szerint a költségvetési és a pénzügyi számvitel szerinti főkönyvi könyvelés, zárási feladatok, mérleg összeállítása,
- a mérleg alátámasztásához a leltározással kapcsolatos feladatok elvégzése,
- az ASP KATI tárgyi eszköz integrált rendszerben az államháztartásról szóló törvényben és az államháztartás számviteléről szóló Korm. rend. szerint a beruházások, felújítások feladatonkénti nyilvántartása, a befejezett beruházások aktiválása, negyedévenkénti értékcsökkenés elszámolása, feladás az ASP KASZPER integrált rendszerbe és egyeztetése az ingatlankataszterrel,
- likviditás menedzselés, hitelállomány alakulásának vezetése,
- pályázatokon nyert EU-s és központi költségvetési támogatások elkülönített nyilvántartása, elszámolása és az előírt határidőig megőrzése,
- KIRA illetmény számfejtési programban: hóközi számfejtések (képviselők tiszteletdíja, megbízási díjak, költségtérítések), intézményi béranalitikák alapján cofogkód szerinti kigyűjtése, könyvelési feladás előkészítés,
- korábbi házi pénztári ellátmányok kiadása-, elszámolása,
- közcélú foglalkoztatottak bér kifizetése-, az ÖNEGM integrált rendszerben előleg leigénylése, PMKH felé elszámolás,
- ÖNEGM rendszerben szociális támogatások-, közműfejlesztési hozzájárulás igénylése-, elszámolása,
- NAV felé a mezei őrszolgálat támogatás igénylése,
- nyári diákmunkával kapcsolatos bér kifizetések-, elszámolások,
- szigorú számadású nyomtatványok kezelése,
- cafetéria juttatás igény felmérés, és a szükséges havonkénti ügyintézése (új belépők igénylései, kilépők visszafizetései). Igényelt SZÉP kártya juttatások megfelelő zsebre történő utalása.
- bankszámlák kezelése, utalások indítása OTP terminálról.
- MÁK-nál vezetett EU támogatásokhoz kapcsolódó bankszámlák ügyintézése (számlanyitás, utalási megbízások beadása papíralapon).
- MÁK-nál vezetett értékpapírszámlával (kötvény) kapcsolatos ügyintézések (visszavásárlások képviselőtestületi döntések alapján).
- Vevői számlázások (közterület foglalás-, bérleti díjak (telek, épület)-, közmű üzemeltetés díjak-, haszonbérleti díjak-, egyéb működési bevételek, közvetített szolgáltatások), követelések nyilvántartása, egyenlegközlők elkészítése, hátralékosok kezelése,
- bevételi analitikák vezetése: lakáseladás, kamatmentes kölcsönök, köztemetés; egyenlegközlők, felszólítások kiküldése, kötelezettségvállalások vezetése
- NAV felé bevallások elkészítése – áfa, rehab., cégautóadó, cégtelefon, Monori Roma Nemzetiségi Önkormányzat közcélú bérkifizetések, járulék bevallása,
- KSH felé negyedéves és éves önkormányzati beruházás statisztikai jelentések elkészítése,
- térítési díjak évente kétszeri felülvizsgálata, rendelet előterjesztése,
- alapító okiratok korm. funkcióinak felülvizsgálata jogszabályi változások alapján,
- az éves köznevelési adatszolgáltatás elkészítése a Jegyzői Iroda és a MŰVÁK Iroda közreműködésével az Oktatási Hivatal által működtetett weboldalon,
- valamennyi bejövő számla érkeztetése az ASP Irat szakrendszerben, egyéb bizonylatok (pl. úti költségtérítések, szerződések) postakönyves érkeztetése,
- éves M30-as nyilatkozatok eljuttatása minden érintett adózónak, tárgyi eszközök nyilvántartása
- bérek, bér jellegű kiadások, járulékok kiadás (Munkaügyi nyilvántartások) nemenkénti bontása, nyilvántartása, feldolgozása
- Szoc. tv. és a Gyvt. alapján biztosított segélyek, támogatások utalás előtti egyeztetése a határozattal,
- Cafetéria nyilatkozat lista.
- Gondozási Központ negyedéves elszámolásainak elkészítése a települések felé,
- Térítési díjak felülvizsgálata.
A Pénzügyi Iroda részeként működő Adócsoport feladatai:
- vagyoni bizonyítvány; adó- és értékbizonyítvány
- helyi adók (iparűzési adó, építményadó, idegenforgalmi adó), talajterhelési díj, helyi jövedéki adó területén az adókivetés, adóellenőrzés, adóbehajtás
- adóigazolás kiadása, adatszolgáltatások fogadása, végrehajtás megkeresésre
- értesítés számlaegyenlegekről, átfutó tételek rendezése
- adóhatóság által vezetett számlákról történő utalások
- felszámolási, végelszámolási eljárás során tett intézkedések
- zárási összesítő készítése,
- csatorna – és vízi közmű,
- adók módjára történő behajtások megkeresésre
- méltányossági, fizetés könnyítési eljárások
- jogorvoslati kérelmek elbírálása saját hatáskörben vagy felterjesztés
valamennyi közvetlen adócsoportra állított elektronikus ügykör érkeztetése az ASP Irat szakrendszerben.