Monor Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2024. (X. 8.) önkormányzati rendeletének kihirdetése

Monor Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete

Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet módosításáról

Monor Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény – a továbbiakban: Mötv. - 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendeletét az alábbiak szerint módosítja:

1. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Monor Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény – a továbbiakban: Mötv. - 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva az alábbiakat rendeli el:”

2. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei biztosítják. A képviselő-testület szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, a polgármesteri hivatal, a jegyző, továbbá a társulás. (Az önkormányzat részvételével működő társulás: Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Önkormányzati Társulás).”

3. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Képviselő-testület tagjainak száma: 12 fő. A képviselők névjegyzékét az 5. számú melléklet tartalmazza.”

4. §

(1) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Monor Város Önkormányzata kötelező önkormányzati feladatai az Mötv. - 13. § (1) bekezdésében, és más magasabb szintű jogszabályban meghatározott feladatok.”

(2) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Monor Város Önkormányzat önként vállalt feladatai különösen: a városi lap fenntartása, a települési társadalmi szervezetek támogatása.”

5. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az alakuló ülésen a Helyi Választási Bizottság elnöke beszámol a választás eredményéről. Az alakuló ülést a megválasztott polgármester, akadályoztatása esetén a legidősebb képviselő (korelnök) vezeti le. A képviselők, ezt követően a polgármester esküt tesznek. A testület 3 fős szavazatszámláló bizottságot választ és a polgármester javaslatára titkos szavazással megválasztja az alpolgármestert, aki esküt tesz. Majd meghatározza a polgármester illetményét, és az alpolgármester tiszteletdíját, és egyéb juttatásait.”

6. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 9. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni. A polgármester – az indítvány megküldésével – köteles az indítvány benyújtásától számított 15 napon belül összehívni a rendkívüli ülést, figyelemmel a 9. § (1) bekezdésére.”

7. §

(1) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület tagjait - az ülés helyének, napjának, kezdési időpontjának, a napirend tárgyának és előadójának, a napirendet előzetesen tárgyaló bizottság(ok) megjelölését tartalmazó - meghívóval kell összehívni. A meghívót és a meghívó egyes napirendi pontjaihoz tartozó előterjesztéseket és anyagokat a meghívó kiküldésével egyidejűleg minden esetben elektronikus formátumban, a tárhelyről történő elektronikus eléréssel fel kel tölteni Monor Város honlapjának tárhelyére. A meghívó – a 10. § (2) bekezdésben foglaltakat kivéve – papír alapú formátumban, a meghívó egyes napirendi pontjaihoz tartozó előterjesztések és anyagok, a polgármester, illetve a képviselők esetében választásuk szerint elektronikus formátumban, vagy papír alapon kerülnek megküldésre.”

(2) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 10. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Képviselő-testület és bizottságai ülésének időpontjáról, helyéről és tervezett napirendjéről a lakosságot a városi honlapon történő közzététellel kell tájékoztatni.”

(3) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 10. § (6) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

( A Képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:)

c) a Polgármesteri Hivatal irodavezetőit és az intézményvezetőket az őket érintő napirendekhez,”

8. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület zárt ülést tart:

a) önkormányzati hatósági, méltatlansági, összeférhetetlenségi, kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén,

b) az érintett kérésére: választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor,

c) illetve rendelhet el képviselői, vagy jegyzői indítványra a vagyonával való rendelkezés és az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértene.”

9. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 14. § (1) bekezdés j) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

( A polgármester ülés elnöki feladatai és jogköre:)

j) az Mötv. 49. § (1) bekezdésében jelzett kizárási ok figyelemmel kísérése és ez ügyben intézkedés tétele,”

10. §

(1) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

( A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni:)

e) az önkormányzati cégvezetőktől,”

(2) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdése a következő f) ponttal egészül ki:

( A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni:)

f) a Képviselő-testület hivatalának irodavezetőitől.”

11. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 21. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Képviselő-testület ülésének napirendjére önálló napirendi pontként felvehető képviselői indítványok a 20. § szerinti előterjesztések lehetnek.”

12. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 37. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani a jogszabályok előkészítésében való társadalmi részvételről szóló 2010. évi CXXXI. törvény 5. § (3) – (4) bekezdéseiben meghatározott tárgyú önkormányzati rendelet tervezeteket.”

13. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 38. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) A Jegyző az önkormányzat kihirdetett rendeletét legkésőbb a kihirdetést követő harmadik munkanapon köteles a kormányhivatalnak a Nemzeti Jogszabálytár rendszer útján megküldeni. Amennyiben az önkormányzati rendelet módosító, vagy hatályon kívül helyező rendelkezést is tartalmaz az önkormányzat az abban foglalt módosítással, vagy hatályon kívül helyezéssel érintett önkormányzati rendelet valamennyi jövőbeni időállapota szerinti egységes szerkezetű szövegét, legkésőbb a kihirdetést követő harmadik munkanapon, a Nemzeti Jogszabálytár szolgáltatója által e célra kialakított informatikai rendszeren keresztül megküldi a kormányhivatalnak.”

14. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 42. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Nyílt szavazás esetén amennyiben ezt jogszabály kötelezővé teszi, vagy bármelyik képviselőnek a szavazás megkezdése előtt benyújtott javaslatára név szerinti szavazást lehet tartani. E kérdésben a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.”

15. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 43. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület titkos szavazással választja meg az alpolgármestert, továbbá titkos szavazást tarthat jelen rendelet 11. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben. A titkos szavazás elrendeléséről a Képviselő-testület minősített szótöbbséggel dönt.”

16. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 45. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá. A jegyzőkönyvet két képviselő hitelesíti, akiket a polgármester a jelen lévő képviselők közül felváltva, ABC sorrendben az ülés napirendjének elfogadása után jelöl ki. A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét, az üléstől számított 15 napon belül a Jegyző köteles az erre a célra kijelölt elektronikus felületen megküldeni a Pest Vármegyei Kormányhivatal vezetője részére.”

17. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 46. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A választópolgárok – a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével; e kivétel alatt nem értve a zárt ülés anyagának külön törvény szerinti közérdekű és a közérdekből nyilvános adatait – személyesen a Polgármesteri Hivatalban és a Városi Könyvtárban tekinthetnek bele a Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvébe és meghozott döntéseibe, és kérhetnek másolatot térítési díj ellenében. Elektronikus formában a jegyzőkönyvek a városi honlapon is megtekinthetőek.”

18. §

(1) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 47. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A polgármester tekintetében a Képviselő-testület gyakorolja a munkáltatói jogokat, illetményét a település lakosságszámától függően az Mötv. határozza meg. A polgármester szabadságának ütemezését a Képviselő-testület hagyja jóvá, szabadsága alatti helyettesítéséről gondoskodni kell. A polgármester az államigazgatási és önkormányzati tevékenységéért a közszolgálati szabályok szerint felelős.”

(2) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 47. § (10) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester – a jegyző javaslatainak figyelembevételével - meghatározza a Polgármesteri Hivatal feladatait az önkormányzat munkájának szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában, ezen felül:)

b) a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a Képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására,”

(3) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 47. § (10) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester – a jegyző javaslatainak figyelembevételével - meghatározza a Polgármesteri Hivatal feladatait az önkormányzat munkájának szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában, ezen felül:)

d) gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző, aljegyző, az önkormányzat közalkalmazottjai, illetve az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester és az önkormányzati intézményvezetők,cégvezetők tekintetében,”

19. §

(1) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 48. § (1)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Képviselő-testület a polgármester javaslatára saját tagjai közül titkos szavazással, minősített többséggel a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára – a polgármester helyettesítésére – munkájának segítésére a képviselő-testület tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ és ugyanezen feltételek mellett egy nem képviselő alpolgármestert választhat.

(2) Az alpolgármesterek tiszteletdíjjáról és költségtérítéséről az Mötv. által meghatározott keretek között a Képviselő-testület határozattal dönt.

(3) A képviselő alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait, így különösen:

a) tartós távollétében, vagy akadályoztatásakor helyettesíti a polgármestert (e tekintetben a Szabályzatnak a polgármesterre vonatkozó szabályai szerint járhat el),

b) a fenti feladatok ellátásáról folyamatosan tájékoztatja a polgármestert.

(4) A képviselő alpolgármester munkaideje heti húsz órás munkarendből áll és előzetes bejelentkezéssel hétfői napon délután 17 órától 18 óráig tart fogadóórát, melyen az állampolgárok közvetlenül fordulhatnak hozzá a kérdéseikkel. A polgárok a fogadóórára a bejelentkezésüket a vonatkozó héten, hétfői napon 12 óráig kötelesek megtenni a Polgármesteri Hivatal Titkárságán.”

(2) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 48. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A nem képviselő alpolgármester a képviselő-testületi ülésen a polgármestert annak elnökeként nem helyettesítheti, de az ülésén tanácskozási joggal részt vehet.

(6) A nem képviselő alpolgármester feladatkörét jelen rendelet 3. melléklete tartalmazza.”

20. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 49. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) Gyakorolja a munkáltatói jogokat a Képviselő-testület hivatalának köztisztviselői, munkavállalói tekintetében. A szervezeti egységek (Irodák) vezetőinek, köztisztviselőinek, közterület-felügyelőinek, közszolgálati ügykezelőinek, munkavállalóinak kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, felmentéshez, a vezetői megbízás visszavonásához, stb. – a polgármester által meghatározott körben - a polgármester egyetértése szükséges. (Szabályzat 47. § (10) bekezdés e.) pontja)”

21. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 50. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A polgármester csak a jegyző által javasolt személyek közül nevezheti ki az aljegyzőt.”

22. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet IV. Fejezete a következő alcímmel egészül ki:

47/A. Tanácsnok

53/A. §

(1) A képviselő-testület az önkormányzati képviselők közül tanácsnokot választhat.

(2) A tanácsnok feladatait a 4. melléklet tartalmazza.”

23. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 54. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület döntéseinek kezdeményezésére, döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére és ellenőrzésére állandó, vagy ideiglenes bizottságokat hozhat létre. A Képviselő-testület a bizottságokat döntési jogosítványokkal is felruházhatja.”

24. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 55. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A bizottság elnökét és az elnökkel együtt számított tagjainak több mint a felét a képviselők közül kell választani. A polgármester, alpolgármester nem lehet a bizottság elnöke, tagja.

(3) A bizottság a képviselő tagjai közül – az elnök akadályoztatása esetére, az elnök jogainak gyakorlására – a megalakulását követően, azon az ülésén, ahol a Képviselő-testület által megválasztott külső bizottsági tagok is jogosultak részt venni, az elnök javaslata alapján elnökhelyettest választ. Amíg az elnökhelyettesi poszt nincs betöltve, az elnökhelyettes feladatait a korelnök képviselő bizottsági tag – amennyiben az elnök egyben korelnök is, akkor az elnök után következő legidősebb képviselő bizottsági tag – látja el.”

25. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 56. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A bizottság ülését a bizottság elnöke, illetve akadályoztatása esetén az e rendelet 55. § (3) bekezdésben meghatározott személy hívja össze és vezeti.”

26. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 57. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A bizottság határozatait – az 57. § (4) bekezdésében meghatározott kivétellel - egyszerű szótöbbséggel hozza.

(4) A bizottság átruházott hatáskörben történő határozat hozatalára a Képviselő-testületre vonatkozó 40. - 43. §-okban rögzített határozathozatali szabályokat kell alkalmazni.”

27. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 58. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A bizottsági jegyzőkönyvet a bizottság elnöke (akadályoztatása esetén – amennyiben az ülés teljes időtartama alatt jelen volt - az 55. § (3) bek. szerinti tag) és a bizottság egy másik tagja, valamint a jegyzőkönyvvezető írja alá.”

28. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 59. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A bizottsági határozatokat (állásfoglalásokat, javaslatokat) az adott bizottság jegyzőkönyvvezetője számítógépes és manuális formában tartja nyilván.”

29. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 62. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az együttes bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet - a jegyzőkönyvvezető mellett - valamennyi érintett bizottsági elnök (akadályoztatása esetén az 55. § (3) § szerinti bizottsági tag) is aláírja.”

30. §

(1) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 66. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Képviselő–testület feladat- és hatáskörébe tartozó alábbi ügyekben átruházott hatáskörben a Városfejlesztési és Pénzügyi Bizottság a feladat– és hatáskör címzettje:)

a) a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény Ktv. 34. § (2) bekezdésében meghatározott az önkormányzat tulajdonában lévő helyi közutak forgalmi rendjének kialakításával, ezen utakon a forgalmi rend szabályozásával és azok felülvizsgálatával kapcsolatos döntési jogkör vonatkozásában,”

(2) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 66. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Képviselő–testület feladat- és hatáskörébe tartozó alábbi ügyekben átruházott hatáskörben az Emberi Erőforrások Bizottsága a feladat– és hatáskör címzettje:)

b) a külön önkormányzati rendeletben meghatározott – 16/2021. (VII.16.) önkormányzati rendelet szerinti – bizottsági keretek felhasználásával kapcsolatos döntési jogkör vonatkozásában,”

(3) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 66. § (4) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Képviselő–testület feladat- és hatáskörébe tartozó alábbi ügyekben átruházott hatáskörben a Jegyző a feladat– és hatáskör címzettje:)

a) Monor Város Önkormányzatának a közösségi együttélés alapvető szabályairól, valamint ezek megszegésének jogkövetkezményeiről szóló 2/2014. (I. 21.) önkormányzati rendeletében meghatározott a közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartás elkövetése miatt induló elsőfokú eljárás lefolytatása vonatkozásában.”

31. §

(1) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 69. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Képviselő-testület évente legalább egyszer, előre meghirdetett időpontban közmeghallgatást tart, amelyen az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői, közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.”

(2) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 69. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A közmeghallgatásról jegyzőkönyvet kell készíteni, erre a Szabályzat 44. § - 46. §-aiban foglaltak értelemszerűen irányadók.”

32. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 70. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

70. §

Monor Város Önkormányzata együttműködik a Monori Roma Nemzetiségi Önkormányzattal, illetve a Monori Román Nemzetiségi Önkormányzattal. Az együttműködés módját, feltételeit, és annak lehetőségeit a felek közigazgatási szerződés keretében rendezik, melyet a Képviselő-testület hagy jóvá.”

33. §

A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 72. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az önkormányzat gazdasági érdekeit azokban a gazdasági társaságokban, ahol Monor Város Önkormányzata tulajdonrésszel rendelkezik, a Képviselő-testület által jóváhagyott állandó megbízottak képviselik, teljes körű meghatalmazással.”

34. §

(1) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.

(4) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.

(5) A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet az 5. melléklet szerinti 5. melléklettel egészül ki.

35. §

Hatályát veszti a Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet

a) 45. § (3) bekezdése,

b) 66. § (3) bekezdés d) és e) pontja,

36. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

 

 

 

Monor, 2024. október 7.

 

 

 

Darázsi Kálmán

polgármester

dr. Urbán Hajnalka

jegyző

 

1. melléklet az 16/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

1. A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 1. melléklete a következő 5a. ponttal egészül ki:

„5a. A bizottságok nem képviselő tagjaira vonatkozó vagyonnyilatkozat-tételi szabályok

A bizottságok nem képviselő tagjai is vagyonnyilatkozatot kötelesek tenni az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló melléklete szerinti tartalommal. A bizottságok nem képviselő tagjainak vagyonnyilatkozatára a képviselők vagyonnyilatkozatára vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal, hogy a bizottságok nem képviselő tagjainak vagyonnyilatkozata nem nyilvános.”

2. melléklet az 16/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

1. A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 1.2. pontja helyébe a következő pont lép:

„1.2. Előkészíti, véleményezi a helyi önkormányzat költségvetéséről, az átmeneti gazdálkodásról, a helyi adókról szóló; az önkormányzati vagyonnal történő gazdálkodás szabályaira, az önkormányzati tulajdonú ingatlanok, lakások és a nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésére, bérbeadására, az építésügyi igazgatás körébe tartozó, helyi társadalmi viszonyok rendezésére, a helyi építési szabályzatra, a helyi jelentőségű természeti értékek védetté nyilvánítására, megóvására, őrzésére, helyreállítására vonatkozó; a víz- és csatornamű díjakról szóló; a piacokról és vásárokról szóló; a mezőőri szolgálatról szóló, a köztisztaságról szóló, valamint mindazon önkormányzati rendelet-tervezetet, mely e Bizottsághoz, mint az ágazatilag felelős Bizottsághoz tartozik, és ellenőrzi e rendeletek végrehajtását, javaslatot tesz e rendeletek módosítására, kiegészítésére.”

2. A Monor Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 3.10. pontja helyébe a következő pont lép:

„3.10. Előkészíti a Bölcsőde, az Óvodák, a Könyvtár, a Gondozási Központ vezetői (igazgatói) tekintetében a munkáltatói jogok körébe tartozó Képviselő-testületi döntéseket. (Pályázatok kiírása, pályázatok előzetes véleményezése, bérezés, vezetői pótlék, kitüntetés, stb.), javaslatot tesz iskolaszéki delegáltak személyére.”

3. melléklet az 16/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet a 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelethez

A nem képviselő alpolgármester feladatköre

1. Önkormányzati digitalizációs feladatok nyomon követése, azokkal kapcsolatos projektek önálló vezetése, napirendek előterjesztése, javaslatok megtétele a Képviselő-testület felé

2. Energetikát, energia-gazdálkodást, energia szolgáltatókat érintő kérdések véleményezése, vonatkozó üzemeltetési feladatokkal kapcsolatos napirendek előterjesztése, javaslatok megtétele a Képviselő-testület felé

3. Sportéletet érintő témák véleményezése

4. FVS és kapcsolódó fejlesztési projektek véleményezése

5. Együttműködési és szervezetfejlesztési stratégiák kialakításában és az ahhoz kapcsolódó feladatokban való részvétel

6. Monor Okos Város projekt reprezentálása a hazai és a nemzetközi szereplők számára, a megvalósult projekt üzemeltetésének nyomon követése.”

4. melléklet az 16/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet a 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelethez

A tanácsnok feladatai

1. A lakosságot érintő településüzemeltetési feladatok ellátásának figyelemmel kísérése, közreműködés az ehhez kapcsolódó önkormányzati feladatok meghatározásában, előkészítésében és végrehajtásában.

2. Figyelemmel kíséri a lakosságot érintő közüzemi és kommunális szolgáltatások (különösen a víz- és csatorna szolgáltatás) helyzetét és a lakosságot érintő kommunális szolgáltatást végző, az önkormányzat tulajdoni részesedésével működő gazdasági társaságok, illetve egyéb szervezetek tevékenységét és feladatellátását, a szolgáltatások minőségét, közreműködés az ehhez kapcsolódó további önkormányzati feladatok meghatározásában, előkészítésében és végrehajtásában, javaslatot tesz e feladatellátás hatékonyabb megvalósítása érdekében, ellátja az ezzel kapcsolatos koordinációt és kapcsolattartást az abban részt vevő szereplőkkel.

3. A városfenntartási feladatok ellátásának figyelemmel kísérése, közreműködés az ehhez kapcsolódó további önkormányzati feladatok meghatározásában, előkészítésében és végrehajtásában, valamint az ezzel kapcsolatos koordináció és kapcsolattartás lefolytatása az abban részt vevő szereplőkkel.

4. Figyelemmel kíséri a települést érintő hulladékgazdálkodással és a zöldfelület gazdálkodással összefüggő tevékenység és folyamatok megvalósítását, közreműködés az ehhez kapcsolódó önkormányzati feladatok meghatározásában, előkészítésében és végrehajtásában ellátja az ezzel kapcsolatos koordinációt és kapcsolattartást az abban részt vevő szereplőkkel.

5. Évente egy alkalommal - a lakosság részére adott tájékoztatóként is - tevékenységéről beszámol a Képviselő-testületnek”

5. melléklet az 16/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

5. melléklet a 25/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelethez

Képviselők névjegyzéke

1. Darázsi Kálmán polgármester FIDESZ-KDNP

2. Aranyi Botond FIDESZ-KDNP

3. Árvai Zoltán FIDESZ-KDNP

4. Balog Imre FIDESZ-KDNP

5. Balogh Péter MONORI LOKÁLPATRIÓTA EGYLET

6. Csuzi Szabolcs FIDESZ-KDNP

7. Dessewffy Andor FIDESZ-KDNP

8. Kampfl Márk FIDESZ-KDNP

9. Lendvay Endre MI HAZÁNK

10. Magdics Mónika Ágnes DEMOKRATIKUS KOALÍCIÓ

11. Rendek László FIDESZ-KDNP

12. Sinkovicz László FIDESZ-KDNP”

Végső előterjesztői indokolás

A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 43. § (3) bekezdése kimondja, hogy a képviselő-testület az alakuló, vagy az azt követő ülésén e törvény rendelkezései szerint megalkotja vagy felülvizsgálja a szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendeletét. Jelen rendeletmódosítás keretében kerül sor az önkormányzat meglévő szervezeti és működési szabályzatának a felülvizsgálatot követő aktualizálására és az új önkormányzati ciklusra vonatkozó változások átvezetésére.