Döntés születhet a ferihegyi gyorsvasútról

2019. december 18., szerda, 10:24

Elkészültek az engedélyezési tervek a 100a vonalon Kőbánya-Kispest és Monor között, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér terminálját érintő kétvágányú vasútvonal építésére - nyilatkozta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Magyar Nemzetnek. A szakasz lehetővé teszi a 160 kilométeres sebesség elérését, egyúttal megteremti egy későbbi gyorsvasúti fejlesztés alapjait is - mondta el a politikus.

Mosóczi László államtitkár. Fotó: Mirkó István/Magyar Nemzet

" A kivitelezés pályáztatásához kormánydöntés szükséges. Ha van hazai közlekedésfejlesztés, amely a legkényesebb ízlésű brüsszeli bürokraták óhajainak is megfelel, akkor az első számú hazai légikikötő európai színvonalú kötöttpályás kapcsolata ilyen. A következő uniós támogatási program összeállításának időszerűsége miatt ebben a kérdésben is dönteni kell jövőre. " - olvasható az interjúban.  

A vasúti pálya tervezett nyomvonala. Forrás: Innovációs és Technológiai Minisztérium

Korábbi nyilatkozatokból tudni lehet, hogy a 22 kilométeres új vasúti pálya hét kilométeres szakasza a föld alatt futhat majd. A leendő nyomvonal várhatóan a két kifutópálya között halad, oly módon, hogy a repülőtér területét már a föld alatt éri el. Az alagútnak és vasúti technikának két szempontból is speciá­lis biztonsági feltételeknek kell megfelelnie. Egyrészt nem érheti támadás a légikikötőt ebből az irányból, másrészt az ott alkalmazott technika nem zavarhatja a repülőtér automatikus leszállítórendszerét. Az alábbi illusztáció korábban a Közlekedés facebook oldalon jelent meg,  az ITM azonban nem erősítette meg, hogy ezek megegyeznének a hivatalos tervekkel.

A Közlekedés facebook oldalon megjelent illusztráció